Цей провіщений і святий день,
перший по суботі,
царський і Господній,
свято над святами і торжество всіх торжеств:
в цей день прославляймо Христа навіки.
(Ірмос 8-ї пісні Пасхальної Утрені)

Щиросердечно вітаю із світлим празником Воскресіння Христового. Перебуваючи у Великому пості і переживаючи цю сорокаденну подію ми своїм покаянням на взір Христа звершуємо відкупительну жертву.

Свято Пасхи відображає усю суть християнського віровчення. Як каже апостол Павло у посланні до Коринтян: “...коли Христос не воскрес, то марна проповідь наша, то марна й віра наша” (1 Кор. 15, 14). Без воскресіння неможливо осмислити страсних терпінь і смерті Спасителя. Смерть і воскресіння – дві протилежних сторони Його життя.

Отож, у цей величний день, що є центром всього літургійного року ми повинні у всій повноті переживати подію Воскресіння Ісуса Христа – нашого Божественного Спасителя. Яким чином ми очікуватимемо подію Воскресіння – такою мірою провадитимемо наше повсякденне християнське життя, утверджене на фундаменті віри, ведене всевідданою любов’ю в невмирущій надії у восресіння по смерті до життя вічного у гармонійній єдності в спільноті Пресвятої Тройці.

В іншому посланні до Римлян Павло вказує на важливість переходу від смерті до життя через воскресіння, бо саме завдяки умертвленні у гріхах ми можемо відродитись до нового життя у Христі: “Ми поховані з ним через хрещення на смерть, щоб, як Христос воскрес із мертвих славою Отця, і ми теж жили новим життям. Бо якщо ми з’єднані з ним подобою його смерті, то будемо і подобою воскресіння. Знаємо ж, що старий наш чоловік став розп’ятий з ним, щоб знищилось оце гріховне тіло, щоб нам гріхові більше не служити; бо хто вмер, той від гріха звільнився. Коли ж ми вмерли з Христом, то віруймо, що житимемо з ним, знаючи, що Христос воскреснувши з мертвих, вже більше не вмирає: смерть над ним більше не панує. Вмираючи бо, він вмер для гріха раз назавжди, а живучи, живе для Бога. Так само й ви вважайте себе за мертвих для гріха, а за живих для Бога, в Христі Ісусі” (Рим. 6, 4-12).

Наш прабатько Адам вперше згрішив, через цей упадок ми успадкували схильність до гріха, але Христос – новий Адам звільнив нас від влади гріха і надав можливість переходу до життя вічного мірою нашого умертвленя. Тому апостол говорить: “Як бо в Адамі всі вмирають, так у Христі й оживають усі” (1 Кор. 15, 22).

Насамкінець бажаємо Вам добра, миру, терпеливості і безмежної любові до воскреслого Христа, що здійснив неоціненний перехід від смерті до життя – так звану Пасху. У Старому Завіті ізраїльський народ напередодні виходу із Єгипту мусів помазати двері своїх домівок кров’ю ягнят, щоб відрізнити свої оселі від египетських, бо ангел смерті уночі мав убити їхніх немовлят. Подібно Христос у Новому Завіті на хреснім дереві пролив свою кров, щоб уможливити  Пасху для нового Ізраїля.

Цими словами «апостол народів» проголошує маніфест Воскресінню, що є не лише подією у житті Ісуса, але також нашим найважливішим завданням: “Нехай Бог миру, що підняв з мертвих того, хто кров’ю вічного завіту став великим Пастирем овець, – Господа нашого Ісуса Христа,  – зробить вас здібними виконувати його волю добрими ділами, здійснюючи у вас те, що йому любе через Ісуса Хритса, якому слава по віки вічні. Амінь” (Євр. 13, 20).

Христос Воскрес – Воістину Воскрес!!!

митрофорний протоієрей
ректор Духовної Семінарії
доктор Олег Каськів

Вгору